Tummen NER för Svenska Hundfoder och Foderbilen!!

För ett par veckor sedan blev min man Andreas uppringd av foderbilen om att prova ett foder som heter Tello på våra vakthundar. Fodret lät som ett bra prisvärt foder och vi beställde en säck för att prova.

Hundfodret dök inte upp inom den tid vi fått besked om och efter upprepade samtal till foderbilen valde jag att ta kontakt med svenska foder direkt för att höra om priser etc vid större beställningar. Får där reda på att samma foder skulle kosta 100 kr mindre per säck vid direktbeställning, vilket gör en hel del på alla våra hundar. Jag tala om för Sandra på svenska hundfoder att jag skulle återkomma dagen efter (idag) för beställning när vi räknat på hur mkt vi ville ta hem. Andreas ringer foderbilen och annulerar beställningen och när frågan om varför kommer säger han som det är.

Idag ringer jag svenska hundfoder för att beställa, och får då veta att jag inte får köpa foder av dom längre! Vi får inte köpa foder av dom pga att Andreas sagt till foderbilen att vi får billigare pris genom att köpa direkt och foderbilen hade ringt till svenska hundfoder och klagat. Visst förstår jag att foderbilen lägger på pengar, dom måste ju tjäna på det. Men att dom kan kräva att svenska hundfoder inte får sälja till oss därför gör mig irriterad. För det jag anser är att antingen säljer dom direkt till konsument eller så gör dom det inte. Säljer dom direkt får dom ju stå för det, för dom ville helt enkelt att vi INTE skulle sagt varför vi ville annulera säcken från foderbilen.

Vissa företag, ex severa, säljer inte direkt till kund, det förstår jag, utan där måste man handla hos deras återförsäljare. Men skillnaden är att hos dom är det alltid så att dom inte säljer till kund direkt, här fick jag ju först handla och sen inte, för att jag sa som det var?? Jag förstår att man inte får handla om man inte betalar, eller på anant sätt missköter sig. Men får dom göra så här?

Det som gör mig arg är att jag som inte har gjort nåt fel ska komma i kläm på det här viset, för hade jag ljugit o sagt en annan anledning till annulationen av beställningen skulle jag fått handlat från svenska hundfoder.

Jag har iallafall rapporterat till konkurrensverket samt min konsumentrådgivare. Tacka vet jag Fodax som vi har till kennelns hundar och Spanfood som nu levererar foder till våra vakthundar.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Näää! Det får ju bara inte gå till på det viset! Rent idioti! Så nu skall man som konsument inte ha rätt till yttrandefrihet heller? VANSINNE!

Jag personligen ringer runt till olika oljebolag innan vi beställer villaolja - skulle ett bolag kunna neka att sälja till mig bara för att jag öppet berättar för konkurrenten att de är dyrare än det aktuella bolaget?? Hmmm...

2009-11-28 @ 09:56:56
URL: http://www.metrobloggen.se/bubba

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0